Au construit un camion electric într-o lună și e gata să tracteze 100 de tone
Un nou semi-camion electric ar putea perturba industria transporturilor grele. Triton-EV, o filială a Triton Solar, a construit un prototip complet electric, unul care prezintă o inginerie inteligentă a grupului motopropulsor.
Modelul nu se îndepărtează prea mult de tradiționalele camioane diesel cu 18 roți, dar ajunge să aibă o putere de tracțiune de aproximativ 100 de tone.
Acest lucru înseamnă că noul camion nu implică niciun fel de sacrificiu companiilor care ar putea să-l aleagă în locul ofertelor tradiționale, întrucât capacitatea este comparabilă.
Ce promite camionul Triton-EV?
Oferind acele performanțe impresionante, acest camion are un sistem de propulsie hibrid, deși probabil nu este genul de hibrid la care te gândești.
Triton-EV funcționează electric, având un motor și o încărcare pe baterii la bord, cu toate acestea, include și un generator de combustibil cu hidrogen. Funcționează ca un range-extender, pompând electroni înapoi în bateriile vehiculului.
În camioane grele de acest gen, multe alte companii merg fie pe calea pur electrică, fie optează pentru grupurile de propulsie cu celule de combustibil.
Dar problema cu această din urmă soluție, cel puțin conform Triton-EV, este că, pe lângă disponibilitatea limitată a hidrogenului, aceasta nu este suficient de densă din punct de vedere energetic, luptându-se să genereze un cuplu suficient pentru a deplasa chiar și sarcini mult mai ușoare decât ceea ce poate oferi un vehicul cu 18 roți cu combustie internă.
În general, se estimează că acest nou semi-camion oferă o autonomie de aproximativ 500 de kilometri.
Triton-EV a construit acest semi-camion în doar 35 de zile, o viteză probabil mai impresionantă decât vehiculul în sine. Da, a durat puțin peste o lună și și-au folosit propriile fonduri. Cum stăm cu proiectele alea pentru care primim fonduri europene?
Oamenii Triton-EV au reușit să atingă acest obiectiv cumpărând șasiul, cadrul și alte componente majore de la alte companii.
Asta are sens: nu poți proiecta și fabrica așa ceva de la zero într-o lună. Dezvoltarea vehiculelor poate costa miliarde de dolari și poate dura mulți ani.
Nu este clar dacă sau când va putea fi pus în vânzare această nouă platformă electrică, deși Triton-EV explorează oportunități de parteneriat. Bineînțeles, prețurile sunt estimate ca fiind la niveluri înalte, probabil ar costa undeva între 150.000 și 250.000 de dolari.